Topánkáim birodalma

A nők viselhetnek mindenféle szép, színes ruhákat, de a kényelmes cipő a férfiak kiváltsága.-tartja Laurell K. Hamilton, amerikai írónő. De vajon mitől függ az, hogy milyen cipőben tipegünk, illetve szabad-e nekünk, nőknek kizárólag laposban járni? Mi alapján ítéltetünk?


Jó pár éve igyekszem figyelemmel kísérni az aktuális divatot, érdekelnek a változások, az aktuális trendszínek. Mindig elvarázsol egy-egy szezon maxi ruhája, kiegészítője, vagy táskája. A cipőkért is odavagyok. Na, nem annyira mint Carrie Bradshow, de azért szeretem őket. Ritkán járok magassarkúban, egyrészt a munkám közben kifejezetten zavarna, másrészt szeretem magam szabadnak érezni, az pedig egy magassarkú cipőben nekem nem menne. (és mivel 175 cm magas vagyok alapjáraton, nem is szeretnék égimeszelőként mászkálni a sok 160 centis között). A nőies cipőket viszont imádom, így rengeteg papucsom, szandálom, sarum, balerinacipőm és sportcipőm van, amikben vígan futkorászhatok kedvemre. 
Imádom a leárazásokat is, ha meglátok egy hatalmas táblát, ami ezt jelzi, zombi módjára, téríthetetlenül tartok a cél felé. A leárazás mértékétől függően képes vagyok egynél, kettőnél vagy háromnál több lábbelit is venni. Párom olykor elkísér az ilyen utakra, bár az eredeti cél sosem ez, hanem mondjuk a bolt, a posta vagy a bank. Türelmesen segít a méret, szín, forma kiválasztásánál, csak néha jegyzi meg, hogy úgy emlékszik, mintha lenne már otthon hasonló. De könnyű meggyőzni arról, hogy nincs, csak a szeme káprázott. (majd hazaérve szívesen meg is mutatom, hogy az egyiknek fém, a másiknak fa csatja van) Azt az elvet vallom, hogy minél több árnyalatot érdemes beszerezni minden típusú cipellőben, így könnyedén megvalósítható a tone-in-tone is. Ezek a cuki balerinacipők is így költöztek az otthonunkba. Egy fekete, csipke hatású orral azért, hogy mindenhez passzoljon. Egy eperszínű, mert van egy hasonló felsőm. Egy babarózsaszín, mert a pasztell árnyalatok nagyon szuperek, és könnyen lehet őket variálni. És végül egy pink, ami egy fekete szettet nagyon csinosan kiemel. Mint a Velem nem játszik senki című mesében, amikor a kislány, Pötty, többféle perecet visz haza a családtagjainak, és szépen felsorolja, hogy kinek milyet és miért. 
De érdemes arra is gondolnunk, hogy mi van akkor, ha az összeállításunk csak egy virágos balerinával lenne tökéletes. Vajon sötétre vagy világosra van-e szükségünk inkább? Mindkettőre? Hát legyen. A cipő nemcsak öltöztet, de gördülékeny benne a napunk, ha jól is érezzük magunkat a viselésekor.


A szeszélyes, esős/csepergős napokra is kell gondolnunk, hiszen a világos kis cipellők nem nagyon szeretik a sarat, a mocsaras járdákat, vagy azt, ha felülről ömlik beléjük a víz. Erre a célra vásárolhatunk mindenféle vászoncipőt, tornacipőt, amik a gumi talpukkal remekül bírják a megpróbáltatásokat. Persze ezekből is akkora a választék, hogy nem elégedhettem meg csupán egy egyszerű feketével. A virágosnak azért örülök, mert régóta kerestem ilyesmit, felmértem a kínálatot, aztán ott vásároltam meg, ahol előzőleg nem is nézegettem. A piros tornacipőnek helyes kis szegecsek vannak az oldalán, a kék és a zöld pedig nagyon csinosak és kényelmesek egy rohangálós hétköznapon. Természetesen egy leárazáson vettem őket, nagyon olcsón, egyszeri lehetőség volt. Kicsit azért féltem velük hazaállítani, de D. csak annyit kérdezett, hogy így már van-e minden színben. Nagyon szerencsés vagyok.


Ha igazán beköszönt a kánikula, akkor pedig előkapom a kis pántos papucsaimat, amiket szintén úgy vásároltam meg, hogy tudtam, soha többé nem lesz lehetőségem ilyen csodákat találni. Kényelmesek minden kis ruhámhoz, és egyik sem pont ugyanolyan mint a másik. Munka közben nagyon praktikusak, városi séták alkalmával pedig egyikben sem sül meg a lábam.


Ha őszinte akarok lenni, be kell vallanom, másokon nagyon tetszenek a magassarkú darabok, és Hamupipőkét sem tudnám lapos üvegcipőben elképzelni. Egy nő lehet nagyon csinos bárhogyan, hiszen tudjuk, nem a cipő teszi az embert, de nem is a ruha. Próbálkozhatsz mindenféle stílussal, kísérletezhetsz, csak legyél önmagad. A sokszínűség gyönyörködtet, akárcsak a színes cipők. Bárcsak az emberek több időt szánnának arra, hogy az egyes darabokban is megtalálják a szépet, mint hogy csupán magas sarok, márka, irányzat alapján ítélnek meg valakit. Talán akkor el tudnának veszni az olyan apróságokban, mint a színek, formák, minták szeretete. Vagy a balerinacipőké.

Ha vásárlásról van szó, te is mindent meg tudsz magyarázni (magadnak)?


Címkék: