Sissi, Tanti és én

Kevés olyan ember van az életemben, akiről tudni lehet, hogy mindig ott lesz. Sajnos tudom, hogy nem mindegyik barátság tart örökké, a laza kapcsolatok is könnyen kihűlhetnek, és a családtagjainkat is elveszíthetjük. Apukám húga, T. születésemtől fogva ismer. Emlékszik arra, ahogyan kisbaba koromban kihullott az a kevéske kis hajam is, és tudja, hogy valójában kicsivel tényleg több eszem van, mint amennyit néha prezentálok. T. az egyik állandó az életemben.


Amikor T. Bécsbe költözött, az egyik szemem sírt, a másik nevetett. Mivel mindig sokat költözködtem, ezért úgysem találkoztunk túlságosan gyakran, de azt hittem, Bécs majd elszakít minket egymástól. Aztán rá kellett jönnöm, hogy ha összehangoljuk a hazautazásainkat, akkor megoldható a randi. 
12 év van közöttünk, ily formán éppen annyira lehetne az én nővérem, mint ahogyan valójában apu húga. A korkülönbség tehát nem túl nagy. Gyakran meséli, hogy a gimis évzárójára Barbie babával mentem, és hogy milyen sokat voltam vele babakoromban. A becenevét is tőlem kapta, egy sokszor ismételgetett sváb szó után, ami után már képtelen voltam megtanulni a "rendes" nevét. Azóta ezen a néven hívja a család, és nagyon is illik rá. Abba a gimibe jártam, ahova ő, és sokat voltunk együtt nyaralni is. A családi sátorozások alkalmával ha velem aludt egy sátorban, remek bajtársnak bizonyult a viharokban, és amikor hívott a természet, de túlságosan "pókos" volt a sátrunk és a 100 méteres környéke, mindig segített likvidálni a kétes elemeket. Pecázáskor én rakom neki horogra a csontikat, és vele láttam VIP moziban a Sex és New York 2. részét is. (Te jó ég, mennyi imádtam!!!) Előfordult, hogy a kutyám összehányta a menő kocsijának a bőrülését, de ő akkor is inkább csak nevetett a helyzeten és félreállt egy benzinkútnál. Teljesen más típusok vagyunk, én hirtelen és harsány vagyok (olykor), ő inkább csendes és megfontolt. Valahogy ez mégsem ütközik ki, ha együtt vagyunk, inkább nagyon mókás helyzeteket szül. Most, hogy már neki is van kutyusa, SOS üzeneteket bonyolítunk le, és tapasztalatot cserélünk a kis bolondok összes béna szokásáról, tulajdonságáról. Strandoláskor jókat beszélgetünk a medencében a körülöttünk ülőkről, és remekül játssza a ki kicsoda játékot. (kinézünk magunknak valakit a medencében, akiről el kell mondanunk, hogy mi lehet a neve, hol dolgozhat, mi a hobbija, van-e családja, stb. Csak kinézet alapján)  Bár elég jó melója van, és ehetne szuper éttermekben is, sosem utasít vissza egy kis házi kertészlevest, vagy mákos gubát. Nincsenek nagy igényei, vagyis boldogabb egy hétvége pecázás után, szívesebben sütöget szalonnát a Duna parton, minthogy naponta új körmöt vagy sminket készíttessen. Az egyszerűség és a minőség a védjegye, erőssége a humorérzéke és a racionális szemléletmódja. Igen összetett személyiség. 



Mikor 2013-ban meghívott minket magához Bécsbe, nagyon izgatott voltam. Amellett, hogy megnéztünk néhány adventi vásárt (aminél nemigen láttam szebbet életemben), és megcsodáltuk a Schönbrunn-i kastélyt, elmentünk a Práterhez és a Madame Tussaud panoptikumhoz is. Utóbbitól kicsit tartottam, mivel előtte láttam a Viasztestek című "fenomenális" alkotást, de nagy örömmel léptem be az ajtaján. Mivel nagyon szeretem fotókon megörökíteni a nekem tetsző eseményeket, látványosságokat, ezért nekem evidens volt, hogy mindenkivel (szó szerint!!!!!) le kell fotózkodnom a hírességek közül. D. felajánlotta hogy cipeli a piszok nehéz télikabátomat, míg T., a nagynéném iszonyatosan türelmesen kattogtatott a fényképezőmmel, míg én vígan pózoltam mindenhol. Így történt, hogy egy képen szerepelek Einsteinnel, Anna Frankkal, Will Smith-el, Leo Di Caprioval, Elvissel, Johnny Deppel és Rob Pattinsonnal is többek között. 

-

Muszáj volt kipróbálnom, hogyan mutatok Sissi mellett, aki a napernyőjét is megosztotta velem, hogyan néznék ki vízimentőkét Mícs mellett, és mennyire passzolok Lady Gagához szőkén. A lényeg, hogy én meg voltam magammal elégedve, igen körültekintően jártam el az összes bábunál. Ezt talán D. és T. másképpen értékelné. Lehet hogy azt mondnák, hogy unalmas volt, hogy beálltam sokadszorra karmesternek, kormányszóvivőnek, és az éppen a szerepét próbáló Brad Pitt mellé is, valamint próbát tettem, hátha Freud kicsit kikupál. (de nem szóltak egy árva szót sem, így szerencsére lehetőségem volt mindent aprólékosan megnézni)

Az ilyen találkozások, az ilyen alkalmak segítenek közös élményekhez jutni, és még szorosabbá fűzik a kapcsolatomat akár D.-vel, akár T.-vel. (nem mintha ezen múlna) Nagyszerűen éreztem magam az óriáskeréken állva és a forraltbort szürcsölgetve is. Kívánom, hogy ha esetleg még nem láttad, legyen lehetőséged megtenni ezt a kis túrát, mert csodálatos élményekkel térhetsz haza. És hogy a nyár kellős közepén hogyan jutott eszembe ez a téli kirándulás? T.-vel nemsokára megint nyaralni indulunk, és alig várom, hogy lássam, milyen messze ugrándozik ismét a csontik elől, és hogy mennyire tetszik majd neki az összes új bikinim. És majdnem biztos, hogy ismét lesz egy-két vicces alakításunk. (pedig már egyikünk sem szőke/melír)




Címkék: