Járd körbe a Balatont! A következő állomás: Balatonszemes

Nincs még egy olyan település, ami annyira lenyűgözött volna a körutunk során, mint Balatonszemes. Sosem gondoltam, hogy egy ennyire apró falu ilyen kincseket rejt magában, és hogy a kikötője felveszi a versenyt szépségben bármely más balatoni nagyváros kikötőjével. A településnek nem csak a vízpartja barátságos és hangulatos, hanem a környező utcái is.

Szárszó után igen nagy elvárásokkal indultunk Szemesre, mert ezen a településen még soha nem jártunk azelőtt. Mivel bérelt autóval utaztunk, aminek az anyósülés felőli ajtaját már tönkretettem rögtön az első állomáson (Világoson) annyira, hogy egész körút alatt nem lehetett bezárni, mókás harc volt a parkolás minden településen. Szemesen olyan volt kiszállni a kocsiból, mintha egy rég nem látott kedves falut üdvözöltünk volna, hiszen annyira otthonosan éreztük magunkat.

Nem is érdekelt igazán a parkolási mizéria bennünket, természetesen rögtön a kikötő felé vettük az irányt, hogy megnézzük, milyen Szemesről a kilátás. Kedves, nem túl nagy mólója éppen akkora volt, hogy kényelmesen sétálgathattunk végig rajta, közben – mint mindig – a hajók ötletes neveit olvasgattuk. A Balaton pedig, mint mindig mindenhonnan, csodálatos volt.

Van számomra minden alkalommal valami romantikus abban, ha a vízparton sétálgatok. Balatonszemesen a település szépsége még inkább ezt az érzést erősítette bennem. Ahogyan végigsétáltunk egészen a vasútállomásig, elképzeltem magam előtt a helyi és az ide látogató szerelmespárok kedvenc találkahelyét, a gyönyörű virágos, szökőkutas parkot, a maga bájával és csendjével. Igaz, itt nincsenek hatalmas szórakozóhelyek a parton, és teltházas koncertek sem, a falu mégis olyan ékszerdoboza a Balatonnak, mellyel kevés más település veheti fel a versenyt.

A kirakodó árusok portékáját ezúttal is megnézegettük, és felpróbáltuk az összes vicces és színes nyári napszemüveget, hogy aztán jót nevessünk a tükörképünket meglátva. Elcsábultunk egy kis strandos palacsintára és lángosra is a vízparti büféknél, és a finomságok csak tovább erősítették bennünk azt a gondolatot, hogy ide még számtalanszor vissza fogunk térni romantikázni, és reményeink szerint nyaralni is (no meg palacsintázni). A faluból könnyen át lehet kerékpározni akár Balatonlellére, akár Szárszóra, és ha pörgésre vágyunk, csak 45 percre van innen Siófok vonattal.

Keresve sem találhatnánk alkalmasabb pihenőhelyet magunknak Balatonszemesnél, így nagyon bántuk, hogy nem maradhattunk több ideig, ugyanakkor nagy izgalom volt bennünk, mert a körutunk következő állomása az általunk hőn szeretett Balatonlelle volt. A sorozat következő részében erről olvashattok.