Járd körbe a Balatont! A következő állomás: Vonyarcvashegy

Keszthely után nagy izgalommal vártam, hogy Vonyarcvashegyre érjünk, ugyanis nagyon kellemes élmények fűznek a településhez, amiről eddig akárkinek meséltem, mindenki csodálkozott, hogy saját vízpartja van. Pedig van. A Keszthelyi-öböl partján fekszik, közel Balatongyörökhöz. Ez a község volt a körutunk következő állomása.

Sok-sok évvel ezelőtt egyszer munka után Kecskemétről vonattal utaztam Vonyarcvashegyre. Először a Nyugati pályaudvarra, onnan metróval a Délibe, ezt követően pedig már „csak” egy öt órás vonatút állt előttem, két átszállással. Éjfél után valamivel meg is érkeztem a településre, ahol anyukám és a testvérem a vonatállomáson vártak. Első dolgunk az volt, hogy a bőröndökkel legurultunk a strandra, leparkoltuk őket a vaksötétben, és a vízben üldögéltünk egy órán keresztül a part fényeit bámulva. Valahogy Vonyarcvashegy ezt hozza ki az emberből. A határtalan szabadság érzést.

A vonatállomás közvetlenül a strand mellett van, így a vonatról leszállva az ide érkező nyaralók azonnal csobbanhatnak egyet a Balatonban, vagy ehetnek egy hatalmas hamburgert a számos vízparti büfé egyikében. A körútra mi ugyan nem vonattal, hanem autóval indultunk, de nagy vágyunk, hogy egyszer vasúti közlekedéssel is „bevegyük a Balatont”.

Keszthely után egyrészt a régi élmények miatt mindenképpen meg akartunk állni Vonyarcvashegyen, másrészt pedig éppen akkor volt a községben a Bor- és Csemegeszőlő fesztivál is (amit nyilván nem hagytunk ki, ha már pont akkor érkeztünk a településre). A Balaton környékén a fesztiváloknak mindig egyedi, sajátos hangulata van. Talán a víz közelsége, vagy a színes programok miatt, de tény, hogy ha csak tudunk, részt veszünk rajtuk. Ez alkalommal is végignéztük a kirakodó árusok portékáit, és vásároltunk is egy-két apróságot az út további részére.

És ha már Vonyarcvashegyen jártunk, hogy is hagyhattuk volna ki a környék legszuperebb strandját, a Lido Strandot a programból?

Nem véletlenül népszerű mind a fiatalabb, mind pedig az idősebb korosztály körében, hiszen az elmúlt évek folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően rengeteg szolgáltatást vehetünk itt igénybe. Csak érdekességképpen, a teljesség igénye nélkül, a homokos partszakaszon van víziszínpad, óriáscsúszda, szörfiskola, vízisípálya, sportpálya, fitneszpark, kerékpárkölcsönző, minigolf, vízi aerobic, EU komfort játszótér, strandröplabda pálya, valamint ki lehet próbálni az evezést, csónakázást és a horgászást is. Az ár/érték arány több mint tökéletes, és még a parkolás is ingyenes.

Az időjárásnak köszönhetően fürdeni sajnos nem tudtunk a strandon, de (ruhában) beengedtek minket, amit ezúton is köszönünk a kedves és segítőkész dolgozóknak! Indulás előtt még elsétáltunk a csónakkikötőig, amit egy helyi horgászegyesület működtet. Aki hosszabb időt tölt a településen, az pedig feltétlenül sétáljon le esténként a vízpartra, emlékeim szerint hatalmas csocsó és billiárd csatákat lehet vívni a helyi büfékben.

Mint eddig minden állomáson, Vonyarcvashegyen is nagyon jól éreztük magunkat. Egy Balaton körút mindenkinek hatalmas élmény lehet, hiszen rengeteg emlékkel, újdonsággal találkozhatunk. Ezt reméltük a következő megállónktól is, amely Balatongyörök volt. Hamarosan erről is beszámolok majd, addig pedig arra bíztatlak benneteket, hogy olvassátok el az eddig megjelent körutas bejegyzéseket is, és gyűjtsetek ötleteket bátran egy saját kiránduláshoz!