Színes "csodafüzetek"

Nem minden könyv születik arra, hogy egyszerűen csak könyv legyen. Vannak, amik olyanok, mint egy festmény, egy mestermű vagy egy időgép, ami visszavisz a gyerekkorodba. Most mutatok neked három olyan példányt, amit mindenképpen be kell szerezned, ha vidámságra vágysz. Hidd el, érdemes belekukkantani mindegyikbe.

F. barátnőmmel a Duna Plázában találkoztunk, és ujjongva mesélte, hogy be fog menni a Dm-be, mert már lehet kapni a Life Bookot. Jó, hát fogalmam nem volt, hogy mi az, de amikor elkísértem F.-et a drogériába és megláttam, rögtön beleszerettem. Mivel én nem gyűjtöm a pontokat, ezért magamtól nem tudtam volna beszerezni eme csodát, de F. segítségével végül hozzájutottam egyhez. Mint arról már korábban írtam ITT, nagyon szeretek írogatni, listázni. Szinte mindig képes vagyok újabbnál újabb noteszek beszerzésére, hiszen így mindent külön füzetecskében tudok vezetni téma/hangulat/aktuális idegbeteg állapot vagy ünnep szerint. Megmutatom neked, milyen a Life Book, hogy te is bátran elcsörtethess érte akár munka előtt/alatt/közben/után a DM-be.


Adott egy szép színes doboz, amiben egy vaskos határidőnapló lapul. A határidőnapló fedele szimplán fekete-fehér, viszont a dobozban volt hozzá négy színes borító. Olyan volt megpillantani, mint egy mesekönyvet. Szinte csengett a fülemben a mondat: "egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy unalmas kisváros. Minden szürke volt, a bolttól a kávézóig, az utcán nem jártak emberek, a házak ablakai szomorúan álltak tárva-nyitva." A könyv készítője (a Papetri) is unalmasnak találhatta a képet (jó, persze tudom, hogy direkt így csinálták), így készített hozzá a négy évszaknak megfelelő, cserélhető borítókat. A tavaszi borítóra virágban pompázó fákat, kiülős kis kávézót varázsoltak, kéz a kézben sétáló párral, színes virágokkal hatalmas cserepekben. A nyári képen van egy pirinyó piac gyümölcs és kolbászárussal, vállfákon lógó csinos nyári ruhákkal, focizó kisgyerekkel. A fák lombkoronája hatalmas és zöld, sokan éppen a piacra tartanak a kosaraikkal. Az őszi képen hullanak a rozsda színű falevelek, valaki éppen egy kupacba söpri őket. Ketten kutyát sétáltatnak. Mindenkin sál van, pont olyan lehet az idő, mint mostanában. A téli borító a kedvencem. A hóemberkészítés, hógolyózás, szelídgesztenye sütögetés, a fák feldíszítése, és a madáretetők sem maradnak le a képről. Minden elismerésem a Papetrié, (imádok elveszni a részletekben) ha csak emiatt lenne különleges a napló, már akkor is megérte volna beszerezni. A belsejében persze még több meglepetés rejlik, hiszen a személyes infók után teleírhatjuk a heti és havi tervezőt, helyet kapnak a pénzügyi terveink, a mérőóra állások és a receptjeink is. Természetesen rengeteg jegyzetelős oldal is van, valamint bevásárló lista és teendő lista is. Esküszöm, ezt a naplót nekem találták ki, minden egyes listámat be tudnám pattintani valahova. Iszonyatosan aranyosak az illusztrációk, tele van minden aranyos kis figurákkal. A végén még matricák is vannak. A szerelem első látásra új értelmet nyert, mikor összenéztünk ezzel a csodanaplóval. Alig várom 2016-ot, hogy használhassam. 




Persze van még néhány olyan könyv méretű "munkafüzet", amit szívesen lapozgatok. A születésnapomra kaptam, szintén F-től, a Wreck This Journal füzetet, ami ugyan angol nyelvű, de nem kell tolmácsnak lenni a vicces feladatok megértéséhez és megoldásához. Nagyon jól szórakóztam, amikor először átlapoztam a füzetet, és rögtön kiválasztottam azokat a feladatokat, amiket  azonnal meg szerettem volna csinálni. Kaptam hozzá színes ceruzákat is, így tényleg szép színes dolgokat varázsolhatok. 

A Johanna Basford féle Titkos Kertet pedig nyilván már többen is ismeritek, számos hasonló könyv várakozik a könyvesboltok polcain. Egy vidám, kedves színezőről van szó, ami néhány helyen arra kéri a "munkás kezeket", hogy maguk is rajzoljanak valamit a lapokra, ne csak színezzék a mintákat. Egy oldalon például egy rakat bogárral találtam szembe magam, amiknek a páncélját szivárványszínűre kezdtem gyártani. Csak a képzelet szabhat határokat a szórakozásnak. 

A Life Book mellett valószínűleg sok más noteszem és határidőnaplóm lesz még 2016-ban, de akkor is jó érzés várni az új évet (ami remélem sokkal, de sokkal jobb lesz, mint az idei) egy ilyen vidám darabbal. Mindig beszerzek hordozható füzeteket is, amik könnyen elférnek a táskámban, és persze van olyan noteszem is, ami állandó. Abban évek óta gyűjtögetem a megvalósításra váró, eszement ötleteimet. Talán egyet-kettőt valóra váltok belőlük jövőre is.





Címkék: