Karácsonyi könyvkavalkád

Nincs olyan év, hogy ne olvasnék karácsonyi témájú könyveket adventi időszakban. Nem olyan régi hagyomány ez, de elhatároztam, hogy míg élek, ez bizony így lesz. Az e heti Könyvek szerdáján olyan könyveket ajánlok a figyelmetekbe, melyek meghozzák borús időben is a karácsonyi hangulatot. Aki pedig karácsonyimádó, az teljesen be fog zsongani olvasás közben.

A legutóbbi könyvajánlómban karácsonyi témájú gyermekkönyvet hoztam nektek (elolvashatjátok újra ERRE kattintva), most azonban "igazi felnőttes" könyveket ajánlok figyelmetekbe. Körülbelül 2-3 évvel ezelőtt szereztem be először "karácsonyos" regényt. Persze mindig könyvmoly voltam, de az "ahogy esik úgy puffan" elvet követve mindig amikor kiolvastam valamit, követte egy másik könyv, tekintet nélkül karácsonyra, Mikulásra, nyuszira. Azóta azonban, mióta rájöttem, hogy nincs is szuperebb, mint karácsonyi történetek olvasásával kitölteni a metrón utazást Újpest és a Deák tér között, a dugóban csücsülést a 16-os buszon vagy a kilométer hosszú sor kivárását a Sparban, mást sem csinálok, mint karácsonyi könyveket falok. Mutatok nektek is néhányat, ami meghozza majd a kedveteket a sokak által unalmasnak, feleslegesnek, elcsépeltnek tűnő ünnephez. 



Lisa Kleypas: Karácsonyéj a Péntek kikötőben

Ezt a könyvet még egy Ulpiusházas hatalmas akcióban vásároltam, mielőtt beadta volna a kiadó a kulcsot. Idén olvastam el először, bár már korábban ott várakozott a polcomon. A cím egyébként félrevezető, a sztori egy Friday Harbor nevű helyen játszódik. A könyv hátulja mintha egy teljesen más sztorit mutatna be az ajánlóban, mint amiről valójában szól. Hatásvadász, igazi happy end végű amerikai csodát ígér. Olyan történetet, amiből vagy 5 tucat parkol a könyvesboltokban. Annyi igazság azért van benne, hogy pontosan azt adja a könyv, amit várunk tőle, nincsenek váratlan fordulatok, nincs izgalmas befejezés. Amit mégis nagyon szerettem benne, az az a varázslat, amivel a szeretet, az empátia és a vidámság együttes ereje rendelkezik. És a szereplők is igazán szerethető figurák. Nagyon ajánlom azoknak, akiket a közelmúltban valamilyen veszteség ért, vagy érezni szeretnék olvasás közben azt az érzést, melyet régen a népmesék nyújtottak: a jó elnyeri jutalmát és minden jó ha a vége jó. Egy csepp fahéjjal, kis narancskarikákkal, tündérekkel, karácsonnyal.
(A tartalom elolvasásához kattints IDE)

Katie Fforde: Karácsonyi lakoma és más történetek

Katie Fforde könyveivel úgy vagyok, hogy ha könnyű olvasmányt akarok, akkor biztosan tőle választok valamit. Igen sok könyve jelent meg hazánkban, ezekből a legújabb a Karácsonyi lakoma. Viszonylag hamar beszereztem, de gondoltam várok az olvasásával addig, amíg el nem jön a karácsony, mert nyilván most aktuális a téma. Érdekes könyv, tele van apró sztorikkal, néhány oldalas történetekkel, melyek egymással nem függnek össze. Ez a könyv tipikusan azoknak való, akiknek nem biztos hogy van ideje egy egész könyvre, akik belealszanak este néhány sor elolvasása után, vagy -ahogyan a szerző fogalmaz- eltöltik vele az időt míg kisül a mézeskalács vagy tele lesz a kád forró vízzel. Bevallom, ezt a könyvet éppen most olvasom, tehát a végéről még nem tudok véleményt mondani, de kipróbáltam azt a bizonyos "kádas dolgot", és valóban remekül működik. Lehetőségem van olvasás közben vagy után továbbgondolni a történeteket, úgy ahogyan nekem tetszik. Nagyon jó olvasmány az ünnepvárás időszakában. 
(A tartalom elolvasásához kattints IDE)

Carole Matthews: Szeress karácsonykor

Ez az abszolút kedvencem!!! Annyira szeretem, hogy legszívesebben nyár közepén is ezt olvasnám. A történet főszereplője, Juliet pontosan olyan mint én. Imád mindent ami a karácsony ünnepéhez kapcsolódik. Az ünnepi ételeket, a díszeket, az ajándékvásárlást és a szervezkedést. Annyira várja az ünnepeket, hogy szinte sokkolja, hogy mennyi probléma, gond szakadhat "csőstül" viszonylag rövid idő alatt az egész családra. Azt imádom a sztoriban, hogy akár az én családomról is szólhatna, hiszen elég sok "egyedi" családtagot sorakoztat fel az Író, jó sok vicces eseménnyel, váratlan fordulatokkal és csak és kizárólag imádni való szereplőkkel. Rengetegszer pityeregtem, sírtam a történet olvasása közben, úgyhogy gondolom a metrón és a buszon biztosan sokan nézhettek hülyének. Ebben az esetben ez egyáltalán nem zavar, hiszen annyi melegséget, optimizmust és szeretetet ad a könyv, hogy egy lakatlan szigetre biztosan ezt vinném magammal. Bárkinek ajánlom olvasásra, nem szirupos, nem átlagsztori, de még csak nem is kiszámítható. Olyan mint az IGAZI KARÁCSONY.
(A tartalom elolvasásához kattints IDE)

Van még néhány olyan karácsonyi könyv amit szintén szívesen elolvasnék, ilyen pl. Fejős Évától a Karácsony New Yorkban, és Jenny Colgan Karácsony a Cupcake Kávézóban című regénye (ami már régóta megvan, de sajnos még az első részt sem olvastam). Cecelia Ahern Évről évre és Sarah Morgan Hóvarázs című könyve a - még idén- kötelezően beszerzendő listámon van. A Hóvarázst már megvettem volna, csak kicsit igénytelen lapokra nyomtatták, nem annyira jó kézben tartani (ami persze a könyv értékéből nem von le), ezért halogattam a dolgot. Az Évről évre c. könyvre pedig egy blogon akadtam rá.

Ezek szerepelnek hát a karácsonyi könyvlistámon. Remélem, hogy kedvet kaptok valamelyikhez, biztos vagyok benne, hogy nem nyúltok egyikkel sem mellé. Ha esetleg bárkinek van javaslata a témában más könyvre is, szeretettel fogadom!



Címkék: