Ó már megint egy buta szőke - vagy mégsem?

Hajlamos vagyok arra, hogy valakit első látásra, csupán a kinézete alapján ítéljek meg. Szerintem nem vagyok ezzel a rossz szokással egyedül, hiszen nap, mint nap nagyon könnyen ragasztunk címkéket egymásra. Valaki túl hippis, túl igénytelen, túl macsós, vagy csak egyszerűen "tipikus"  buta szőke? Vagy talán mégsem az?

Tavaly olyan nagyon kifogyott belőlem a lelkesedés a munkahelyemen, hogy a perceket számoltam a munkaidőm végéig. Alig vártam, hogy letehessem azt a bizonyos lantot, és olyan helyre menjek, ahol vidámság, jókedv, lendület vagy éppen bolondozás vesz körül. Valamikor a munkahelyem is ilyen hely volt, azonban ez 2015 év végére teljesen megváltozott. 

Egy teljesen átlagos napon éppen interjúztattuk a jelentkezőket az általunk meghirdetett állásra, amikor besétált Zs., a Barbie baba az irodába. A mai napig nagyon örülök és büszke vagyok magamra azért, mert az ő esetében meg sem fordult a fejemben, hogy buta szőke lenne. Vagy "tipikus" buta szőke...pedig a fotói alapján könnyű mellényúlni.


Nem minden interjún szoktam részt venni, de szerencsére nála pont ott voltam. Egy életre szuper tapasztalat volt számomra. Zs. pontosan úgy viselkedett, olyan dolgokat mondott magáról és a szakmai "előmeneteléről", amiket tanácsként lehet olvasni abban az egymillió "Hogyan szerezd meg a kiszemelt munkát" újságcikken, amikre naponta kattinthatunk mindenféle oldalon (csak aztán a többség sosem elég ügyes ahhoz, hogy meg is valósítsa azt). Ő megnyerő volt, egyedi, jókedvű és hiteles. Az a helyzet, hogy nagyon kampányoltam mellette, mert már első látásra nagyon szimpatikus volt nekem, és szerencsére ő lett a (szerencsés?) kiválasztott. Vagy nekünk szerencse, hogy nálunk van? :) 

Zs. az első naptól velem ül egy szobában. 

Talán ha csak a külsejét csekkoltam volna Facebook-on, lettek volna kérdőjelek a fejemben, hiszen mindig tartottam a nagyon csini, nagyon szöszi, nagyon trendi lányok szellemi képességeitől. A buta szőke jelzőt előfordult már, hogy én is alkalmaztam, és majdnem teljesen biztos vagyok benne, hogy hibáztam. Annyi minden lehet egy csini pofi és mosoly mögött. 

Amellett, hogy Zs. emelt szinten érettségizett töriből, és előző évben előrehozott érettségit is tett, már csak a nyelvvizsgája választja el a diplomától és az álomfizetéstől (na jó, kit is akarok becsapni??? Egy lépés választja el attól az alamizsnától, amit nálunk a diplomás közalkalmazottak keresnek). Dolgozhatna máshol, ahol jóval többet keres, de ő kitartó és fontos neki, hogy bizonyítson saját magának és a szakmának.


Amellett, hogy okos, még szorgalmas, humoros és kedves is. Vicces látni, ahogyan a netről mindenféle cukiságot össze-vissza rendel, hogy aztán telerakja vele a telefonját, táskáját és íróasztalát. Kevergeti a kis sós-mű tasakos kajáit ebédre és lila termoszból szürcsöli a 3 az 1-ben kávét. Mesél a cicájáról, az életéről, a hobbijáról, a múltjáról. 

Nagy szerencse, hogy megismerhettem. Látom, hogy van esze és szíve. Lehet, hogy sokkal több hozzá hasonló lánynak van, csak nem vesszük észre őket. A buta szőkéket, akik ugyan szőkék, mégsem buták. Értékesek. Ha szánunk rájuk időt a sok címke, előítélet mellett.  


Címkék: